Uspori

utorak, 2. kolovoza 2016.

Konmari metoda ili kako napokon srediti ormare

Htjeli mi to priznati ili ne,živimo okruženi, pa čak i opsjednuti stvarima. U jednom trenutku većina tih stvari postane teret, jer nemamo kamo s njima, zagušuju naš životni prostor, a na kraju krajeva i onemogućuju nam da uživamo u stvarima do kojih nam je uistinu stalo.



Kako bi pomogla riješiti taj problem ljudima diljem svijeta, Japanka Marie Kondo, napisala je knjigu „Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život“ o svojoj metodi organiziranja koju naziva Konmari.

Kada mi je Iva preporučila ovu knjigu, mislila sam dad nema šanse da naučim nešto iz nje, jer su moji sustavi organizacije i uklanjanja viška stvari itekako efikasni. Ormari su mi uvijek više prazni nego puni, a nered je uglavnom onaj svakodnevni i u svakom trenutku znam gdje je što bez iznimke.

Reći ću samo da je nakon čitanja knjige samo iz mog ormara s odjećom otišla puna velika vreća smeća.

Konmari metoda zasniva se na šintoizmu i premisi kako svaka stvar oko nas ima dušu i karakter. Marie je kao djevojka bila pripravnica u šinto hramu, tako da taj pristup ni malo ne čudi. Ono što mnogo više čudi nas zapadnjake je način na koji ona pristupa uklanjanju nereda. Za razliku od većine popularnih stručnjaka koji savjetuju čišćenje dio po dio, Marie kaže kako se s kategorijama stvari u našem životu treba suočiti odmah, ravno oči u oči.

To znači da nećete razvrstavati samo odjeću koja je npr. u spavaćoj sobi, nego ćete hrabro sve iznijeti na hrpu, uključivši odjeću u ormaru u hodniku, gomile koje se skrivaju na tavanu ili u kutijama ispod kreveta.

Predmete koje posjedujemo Marie dijeli u 5 kategorija:
1. Odjeća
2. Knjige
3. Papirologija
4. Razno
5. Sentimentalne uspomene

Prilikom razvrstavanja stvari, potrebno je svaki predmet uzeti u  ruku i razmisliti je li nam stalo do njega, kakve emocije izaziva i koliko nam je važan. Moguće je i odmah odabrati predmete bez kojih ne možemo pa sve ostale uspoređivati s njima. Tako ostajemo s predmetima koje volimo i koji u našem domu dolaze do izražaja te nisu zasjenjeni drugim stvarima.



Iako sam čitajući knjigu shvatila kako Marie vjerojatno ima mjesta i za pokoju dijagnozu ili u pojedinim situacijama treba stručnu pomoć, njen sustav je začuđujuće funkcionalan. Njen način slaganja odjeće u ormare je fantastičan i uistinu vas tjera da razmislite koliko mjesta imate i čime ga želite popuniti.

S druge strane, njen pristup knjigama mi znatno otežava čišćenje. Iako sam svjesna da sigurno imam nekoliko naslova koji bi bili sretniji drugdje, nemam potrebu obračunati se s knjigama jer za mene one predstavljaju nešto puno više od puke stvari. Sve do jedne.

Istražujući Konmari metodu nakon čitanja knjige, uočila sam da ljudi jako često imaju problema s
provođenjem ove metode. Npr., ponekad kupuju dodatne sustave za organizaciju, kutije i sl, što Marie ne podržava. Doduše, ja imam dvije kutije, ali samo zato jer je moj ormar uistinu mali. Vjerujte mi na riječ. Zbilja je mali.

Ponekad ljudi jednostavno krenu krivim putem i ne slušaju upute o tome kako se stvari biraju u ovoj metodi, te misle kako u potpunosti zanemaruje praktičnu prirodu pojedinih predmeta npr. četke za wc. U tom slučaju, ne treba se fokusirati na četku za wc kao predmet, nego na osjećaj čistoće koji ona pruža i koji (nadam se) svi želimo u kupaoni.

Marie ne umanjuje vrijednost običnih uporabnih predmeta, ali nas tjera da razmislimo o njima. Treba li uistinu paru bez djece 17 šalica za kavu? Jesu li sve one majice i haljine koje niste nosili dvije godine, uistinu vrijedne vašeg prostora i emocija koja osjećate dok ne možete pronaći onu koju uistinu trebate?

Konmari metoda nije jednostavna i traži jako puno razmišljanja o nama samima i onome što jesmo.

Iako je knjiga pisana izrazito lako i pitko, čak toliko da bi se uistinu mogla nazvati pop-literaturom, ona dotiče ona mjesta u nama s kojima se jako često bojimo suočiti i to je čini zahtjevnijom od brojnih drugih metoda.

Međutim, ako sam čak i ja koja nakon svake sezone čisti ormar mogla izbaciti cijelu vreću odjeće koju ne nosim, zamislite samo koliko se stvari skriva oko vas i čeka da ih dotaknete i pustite da krenu dalje.
Share This

Nema komentara:

Objavi komentar

Designed By Blogger Templates | Distributed By Gooyaabi Templates